søndag 2. november 2008

Jeg kunne sagt mye om meg selv ...


... hva angår uttrykksmåter, gjentakelser m.m. Jeg avstår fra det, men føyer likevel til at jeg har redigert forrige innlegg ut fra følelsen av å snakke så mye med meg at det ville ikke blitt forstått av andre. Jeg har neppe mange .. om noen .. lesere:)


Behovet for å gå videre er imidlertid til stede. Og jeg ser fram til å lære mer ... av elever og av andre kloke mennesker. Den første anledningen kommer på onsdag: To kolleger, jeg og forhåpentligvis lærere fra andre skoler skal være tilhørere på et kurs i GIMP som Elen Instefjord og Jostein Tveite fra HSH skal ha på vår skole. Som ledd i en kursrekke i regi av Lærende nettverk 3 i Rogaland (LN3).


I KOH (tidligere forming) ... som i alle andre fag ... er de fem ferdighetene sentrale i læreplanen. En av flere aktiviteter i den sammenhengen er å lage en animasjonsfilm ... en reklamefilm på minimum 5 sek er oppgaven på 9. trinn. Med meg som lærer! Det er ikke min fortjeneste at det går rimelig bra.


For å få dette til bruker vi en ca 10 år gammel versjon av Paint Shop Pro + Animation Shop (tror jeg det heter). Det er ikke alt vi får til, vi er i stand til å forklare! Kanskje kan GIMP være et tjenlig alternativ ... gratis er det attpåtil. Forventningene til å lære og kanskje også stifte bekjentskap med et tjenlig programvarealternativ er så absolutt til stede! Æ gler mæ te onsdagen ...



Torbjørn


1 kommentar:

Kjersti sa...

Du har en leser iallefall :)