lørdag 5. juli 2008

Bekkjarvik ...

Det er i grunnen skammelig å bli 1 - ett - år forsinket i en blogg. Men jeg har altså blitt det ettersom jeg i 2008 sitter og blogger om sommeropplevelser fra 2007:-/

Uansett var Bekkjarvik et lunt og fint sted for båtturister. Selv om økonomien i området er noen hakk over norsk gjennomsnitt ... kunne det hvertfall se ut som og oppleves som. I perioder så vi mest himmel fra Dacapoen vår:)

Som jeg har vært inne på før, falt regntida og sommeren 2007 sammen. Oppholdet i Bekkjarvik var planlagt som en stopp fra den ene dagen til neste, og slik ble det også. Været var imidlertid fint, så fint at vi kunne spise ute, faktisk! Jf. tallerkenbildet ..... Etterpå ble det en liten handletur i et flott kjøpesenter.

Om jeg husker rett, snakker vi om torsdag 26.07.07. Neste morgen var vi tidlig i farta igjen ... for å finne et sted der vi kunne tilbringe noen dager uten at det varslede regnværet skulle spille noen stor rolle. Planen var Leirvik på Stord.

Fullt, dessverre. Neste stopp planla vi å ha i Røyksundkanalen på Bømlo. Før vi kom så langt, hadde himmelens sluser åpnet seg aldeles. Vind og regn til tross ... vi fikk fortøyd! Annonsene om stedet var mildt sagt overdrevne: Butikken lå f. eks. 6 eller 8 km av gårde:-/, og badelandet hadde sett langt bedre dager. Men her var vi altså!

Det jeg kommer til å huske best fra dette stedet, er heldigvis ikke regnværet, men konens fylte pannekaker. Pannekakene var gode, men da fyllet var på plass (reker og fuglene vet hva) var de intet mindre enn uspiselige:-/ Jeg bare husker dem, og det var ikke til å unngå at da de kom ut av munnen igjen, var det ledsaget av diverse nord-norske gloser.

Heldigvis ble de minneverdige ... for smaken, faktisk;)


Hilsen fra Torbjørn

Ingen kommentarer: