søndag 28. desember 2008

Ganske så innholdsrike dager og uker ...



Jeg har vært på julebord, mistet telefonen min, vært på vigsling av ny kirke, vært i bryllup, tatt min del av juleforberedelsene, hatt jul, kledd av og båret ut juletreet igjen og er nå nærmest reiseklar for tur til Nord-Norge. Ja, sånn gikk nu dagan ... som det kan sies på min dialekt:)


Imidlertid innser jeg at blogging er kunsten å kunne fange øyeblikkene og si ting med få ord. Dette sliter jeg med ... enten blir det altfor detaljert eller altfor summarisk. Og selvfølgelig altfor sjelden i tillegg!


Tur til Nord-Norge på denne årstida kan værmessig være en mangeartet opplevelse. Men min mor fyller 80 år 9. januar, og ettersom hun planlegger å feire med sine nærmeste 30. desember, er det bare å la det stå til. Første etappe starter hvertfall kl 1100 fra Sola til Gardermoen, neste etappe fra Gardermoen til Evenes med ankomst ca 1530 og så siste etappe i leiebil fra Evenes til Bø! Særlig denne etappen kan bli utfordrende.


I Vesterålen er det vanlig å snakke om korte dager og lange dager ... målt i forhold til mengden dagslys. Mildvær og bar mark tilsier noenlunde dagslys i 4 - 5 timer på denne tida av året. Alle

vet at sommeren kompenserer på en god måte:)


Ettersom jeg reiser uten PC'en nordover, er dette temmelig sikkert siste innlegg i 2008. Jeg har ikke forsøkt mobilblogging og tviler på at jeg blir å forsøke på denne turen. Så takk for i år!


Torbjørn


Ingen kommentarer: