søndag 1. desember 2019



Mange, mange år siden sist . . .

Helt plutselig - i dag tidlig - kom jeg på at jeg hadde jo hatt en blogg. Så vidt jeg husket, var hensikten å fortelle litt om min daglige "dont" - både på Kvernaland og på Snarset. Ettersom jeg var i stand til å finne bloggen, fikk jeg også følelsen av at dette ville jeg fortsette med. 

Selv om jeg er i nord, innleder jeg med et høstbilde tatt fra balkongen på Kvernaland. Ganske annerledes er utsikten fra stuevinduet på Snarset - kuling fra nordvest og snøbyger. Såpass guffent at jeg har ingen planer om å begi meg utendørs.

Den siste fyringsolja på tanken besørger varmen i huset. Fra årsskiftet er jo denne slags fyring forbudt, så derfor vil jeg tømme tanken. I reserve har jeg både varmepumpe og vedlager.

Ved siden av famlende bloggsteg følger jeg med på 10 km jaktstart for herrer fra finske Ruka på Tv'en. To nordmenn og en finne kjemper mot hverandre.

Jeg runder av "restarten" her, men planlegger å være snart tilbake . . .

Ingen kommentarer: